Crypto-Prijzen.nl

We ondersteunen geen crypto advertenties meer – zegt TikTok

We ondersteunen geen crypto advertenties meer – zegt TikTok

Het populaire social media platform TikTok begon hardhandig op te treden tegen promotors van financiële diensten zoals aandelenhandel, nu kopen, later betalen en cryptocurrencies.

Volgens de nieuwe update wil het platform de groeiende golf van fraude en ongeschikte risicovolle investeringen op social media stoppen.

Het nieuwe optreden zal echter ook een directe impact hebben op financiële ondernemingen die echt zaken doen.

De nieuwe regel is nodig om fraude te verminderen

Fintechs en banken hebben hun belangen geïntensiveerd om samen te werken met influencers op TikTok om reclame te maken voor hun diensten. Met name Revolut en Monzo zijn zeer actief geweest op het socialemediaplatform. ook groeit de populariteit van de Plum app door de promotionele activiteiten van influencers op TikTok.

De nieuwe regel zal deze activiteiten op het platform echter verminderen. Het rapport over de regel verklaarde dat het tot doel heeft de toenemende dreiging van risicovolle beleggingsactiviteiten op social media te stoppen.

Het platform zegt dat de meeste van deze activiteiten geen tastbaar iets promoten, maar alleen schema’s, oplichting en fraude. Het platform merkte op dat het een verbod op de meeste van zijn activiteiten noodzakelijk heeft gemaakt, wat ook van invloed kan zijn op legitieme financiële bedrijven. TikTok behoudt nog steeds de mogelijkheid om te adverteren op hun platform. Maar deze keer zal het platform influencers afsnijden, wat het echte probleem is.

Influencers krijgen meestal een vast bedrag voor hun goedkeuring van bepaalde dApps, beurzen, munten en gerelateerde producten.

Een enorme impact op de industrie

Op basis van het advertentiebeleid kunnen financiële dienstverleners adverteren voor gerichte gebruikers die ouder zijn dan 18 jaar. Maar advertenties van cryptocurrencies en digitale activa zijn niet langer toegestaan op het platform.

Veel bedrijven die crypto gerelateerde activiteiten hebben, gebruiken influencers om gebruikers te bereiken en hun merken uit te breiden. Met deze nieuwe regel zal het een enorme impact hebben op de industrie. Zonder de mogelijkheid om TikTok te betalen voor advertenties of influencers te betalen, zijn de dagen van crypto’s op het platform geteld.

In een commentaar vertelden ze aan Invezz in een verklaring:

Mijn excuses als ik u in het weekend lastig val. Ik dacht dat dit nieuws interessant zou kunnen zijn voor uw team. TikTok maakte vrijdag bekend dat bepaalde soorten advertenties niet langer op hun platform zouden worden toegestaan. Volgens TikTok’s beleid voor merkinhoud is de promotie van alle financiële diensten en producten nu wereldwijd verboden.

Mijn experts Oleg Bevz, Marketing Director bij Blockster en Tatyana Shpakovych, Product Manager bij Blockster – een volledig sociaal netwerk gewijd aan de cryptocurrency- en blockchain gemeenschappen, gaven hun standpunt over deze kwestie. Oleg Bevz: “TikTok die crypto gerelateerde advertenties verbiedt, klinkt niet in het minst verrassend. Het toont alleen maar eens te meer aan dat, ondanks de groeiende acceptatie, een aantal traditionele bedrijven crypto nog steeds mijden.”

“Legacy bedrijven met een meer conservatieve bedrijfsbenadering proberen veranderingen en dingen die ze niet volledig onder controle hebben te vermijden – in dit geval cryptocurrencies, die in veel gevallen onterecht verbonden zijn met fraude en criminele activiteiten. Ik geloof dat de crypto industrie hier alleen maar van zal profiteren. Het groeit snel, rijk in alle zintuigen. Steeds meer mensen en entiteiten raken geïnteresseerd in cryptocurrencies, en als traditionele bedrijven het blijven afwijzen, zal de industrie alle middelen naar binnen richten en haar eigen ontwikkeling aandrijven.”

Tatyana Shpakovych: “Het is duidelijk dat TikTok op zijn hoede is voor het wijdverbreide gebruik van oplichting en frauduleuze projecten, omdat het ook veel technieken heeft waarmee elk project in een mum van tijd viraal kan gaan. Zoals we kunnen zien aan de officiële aankondiging, is het nieuwe verbod niet alleen van toepassing op cryptocurrencies, maar ook op vele soorten financiële diensten in het algemeen. Helaas sluit het ook de mogelijkheid om te adverteren, zelfs voor gelicentieerde bedrijven.”

“Naar mijn mening zou het een betere keuze zijn om de mogelijkheid van reclame voor deze industrieën niet helemaal te schrappen, maar om geavanceerdere verificatiemechanismen te ontwikkelen en mogelijk een grondiger moderatie in te voeren. Dan zouden gebruikers er zeker van zijn dat de content die ze ontvangen veilig is, terwijl bedrijven nog steeds genieten van het wereldwijde bereik dat het platform hen biedt.”

The post We ondersteunen geen crypto advertenties meer – zegt TikTok appeared first on Invezz.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*