Crypto-Prijzen.nl

UFC gaat een meerjarige sponsorovereenkomst met Crypto.com aan

UFC gaat een meerjarige sponsorovereenkomst met Crypto.com aan

Het Amerikaanse mixed martial arts promotiebedrijf Ultimate Fighting Championship (UFC) heeft een fightkit deal getekend met cryptocurrency platform Crypto.com. Een rapport onthulde dit nieuws op 7 juli en merkte op dat Crypto.com door deze overeenkomst een merkaanwezigheid krijgt op vechtkit items die worden gebruikt in UFC wedstrijden. Dit omvat kleding die door de atleten wordt gedragen tijdens gevechten en kleding die wordt gedragen door het trainingspersoneel.

Volgens het rapport zal deze deal Crypto.com ook de eigenaar maken van UFC’s nieuw gelanceerde sponsorprogramma genaamd Cryptocurrency Platform Partner. Hoewel de bedrijven de voorwaarden van de overeenkomst niet openbaar maakten, zeiden mensen die bekend zijn met de zaak dat het $ 175,00 miljoen (£ 127,00 miljoen) waard is en 10 jaar zal duren.

In een reactie op deze samenwerking zei de mede-oprichter en CEO van Crypto.com, Kris Marszalek, dat de deal een historisch moment is dat de mixed martial arts ruimte zal helpen de overgang van de wereld naar crypto te versnellen. Hij voegde eraan toe dat deze overeenkomst slechts het begin is van een lange samenwerking tussen de twee bedrijven en dat hij uitkijkt naar wat ze samen zullen bouwen.

Partnerschappen tussen de crypto- en sportindustrie nemen toe

Dit nieuws komt enkele dagen nadat Crypto.com opgenomen werd in een deal (£ 72,50 miljoen) van $ 100 miljoen met de Formule 1. Net als bij de overeenkomst met UFC, zal deze deal Crypto.com een aanwezigheid van het merk in de Formule 1 evenementen geven, waaronder het nieuwe Sprint kwalificatie formaat, dat in sommige races zal worden gebruikt om de startposities van de auto’s te bepalen. Bovendien krijgt Crypto.com voor de rest van dit seizoen slots aan het circuit bij F1 races.

Crypto.com is echter niet het enige cryptobedrijf dat zijn gebruikersbestand wil uitbreiden door middel van sponsorovereenkomsten met de sportwereld. Afgelopen week sloot de Nederlandse profvoetbalclub AZ Alkmaar een deal met Bitcoin Meester, een cryptohandelsplatform in Nederland. Hoewel de financiële details van deze overeenkomst onbekend blijven, maakte AZ Alkmaar bekend dat het een deel van de sponsorgelden in Bitcoin (BTC/USD) zou accepteren.

De Portland Trail Blazers gingen verder in de basketbalruimte en werkten samen met StormX in een deal die de aanwezigheid van het crypto-platformmerk in de games van het team zal bieden. Deze overeenkomst zorgt er ook voor dat StormX de eerste NFT van het team maakt. Daarvoor tekende FTX een deal met de Miami HEAT om het thuisstadion van het team om te vormen tot FTX Arena. Naar verluidt bood deze overeenkomst FTX het team een sponsoring van $ 135 miljoen (£ 97,91 miljoen).

The post UFC gaat een meerjarige sponsorovereenkomst met Crypto.com aan appeared first on Invezz.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*