Crypto-Prijzen.nl

Nike koopt RTFKT NFT studio om uit te breiden naar de metaverse

Nike koopt RTFKT NFT studio om uit te breiden naar de metaverse

Nike pusht hard met betrekking tot zijn aanwezigheid in de snelgroeiende metaverse. Maandag maakte het bedrijf de overname bekend van RTFKT, een virtueel sneakerbedrijf. RTFKT is ook een van de toonaangevende niet-fungible collectible (NFT) studio’s.

RTFKT is opgericht in 2020 en werkt samen met crypto ontwikkelaars om verschillende items te maken, waaronder fysieke schoenen die zijn geïnspireerd op de beelden van andere NFT projecten zoals Bored Apes en CryptoPunks.

Nike verwerft RTFKT als een metaverse push

De financiële gegevens van de overname zijn niet bekendgemaakt door de sportkledinggigant. De zet wordt echter gezien als een van Nike’s inspanningen om dieper in de metaverse te duiken. Nike heeft naar verluidt al een patent aangevraagd op zijn logo voor gebruik in de metaverse.

De metaverse is een van de snelstgroeiende gebieden op het gebied van technologie en blockchain. Nike is een van de grootste merken die interesse toont op dit gebied. Verhoogde interesse in de metaverse vond plaats nadat Facebook de rebranding in Meta aankondigde.

De Chief Executive van Nike, John Donahoe, merkte op dat “deze overname een nieuwe stap is die Nike’s digitale transformatie versnelt en ons in staat stelt atleten en makers te dienen op het snijvlak van sport, creativiteit, gaming en cultuur.”

De zet komt ook op een geschikt moment voor RTFKT, aangezien studio onlangs een van de meest populaire NFT drops heeft gelanceerd. De drop werd mogelijk gemaakt door een samenwerking met de beroemde artiest Takashi Murakami, in de volksmond bekend als CloneX. Deze daling heeft in minder dan drie weken bijna $ 65 miljoen aan transactievolumes geregistreerd.

De mede-oprichter van RTFKT, Benoit Pagotto, merkte op dat deze samenwerking een

Unieke kans om het merk RTFKT op te bouwen, en we zijn verheugd om te profiteren van Nike’s fundamentele kracht en expertise om de gemeenschappen op te bouwen waar we van houden.

Sportkledingbedrijven investeren in de virtuele wereld

Nike’s grootste concurrent, Adidas, waagt zich ook in de metaverse. Vorige maand liet het sportkledingbedrijf doorschemeren dat het zijn virtuele wereldervaring op The Sandbox zou bouwen.

Eerder deze maand kondigde Adidas een samenwerking aan met de Bored Apes Yacht Club (BAYC). Dit is een van de meest iconische NFT projecten in de sector.

The post Nike koopt RTFKT NFT studio om uit te breiden naar de metaverse appeared first on Invezz.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*