Crypto-Prijzen.nl

India geeft richtlijnen voor cryptocurrency advertenties

India geeft richtlijnen voor cryptocurrency advertenties

De Advertising Standards Council of India (ASCI) heeft richtlijnen opgesteld over het advertentiekader voor digitale activa en cryptocurrency bedrijven, zoals niet-fungible tokens (NFT’s) platforms en cryptocurrency beurzen.

De ASCI heeft gezegd dat de uitgebreide reeks richtlijnen vanaf 1 april 2022 zal worden geïmplementeerd. Zodra ze zijn geïmplementeerd, moeten adverteerders ervoor zorgen dat eerdere advertenties een nieuwe disclaimer bevatten.

ASCI plaatst een disclaimer bij advertenties

De lokale regelgevende instantie heeft gezegd dat cryptocurrency advertenties een disclaimer zullen bevatten waarin staat dat investeren in digitale activa “zeer riskant” is. Het benadrukte verder dat er “geen wettelijke verhaalsmogelijkheid” was als er verliezen werden gemaakt.

De disclaimer moet worden bijgevoegd voordat een cryptocurrency advertentie met het publiek kan worden gedeeld. de regelgevende instantie heeft verder gezegd dat deze richtlijnen niet mogen worden opgevat als een “wettelijke erkenning of goedkeuring van de industrie of de sector.”

De regelgevende instantie zei dat het proces van het ontwikkelen van deze richtlijnen inclusief was.

ASCI heeft uitgebreid overleg gepleegd met verschillende belanghebbenden, waaronder de overheid en de sector van virtuele digitale activa, om richtlijnen op te stellen voor het adverteren van virtuele digitale activa.

De ASCI merkte op dat de meeste advertenties de risico’s van cryptocurrency producten niet benadrukten. Bovendien was er geen raamwerk dat ervoor zorgde dat de advertenties niet ‘misleidden of misbruikten’.

De secretaris-generaal van de ASCI, Manisha Kapoor, gaf commentaar op deze ontwikkeling en zei: “Wereldwijd is dit een opkomende technologie en producten in de virtuele digitale activa industrie hebben een aanzienlijke volatiliteit gekend. We zijn van mening dat advertenties met deze richtlijnen eerlijker en transparanter zouden zijn.”

Crypto regelgeving in India

In zijn Uniebegroting 2022 heeft India een belastingaftrek van 1% op de bron voorgesteld voor alle cryptocurrency transacties. Over alle winsten uit deze transacties wordt nog eens 30% belasting geheven.

De Indiase centrale bank lijkt haar harde houding tegenover de sector niet te versoepelen, waarbij een topfunctionaris van de Reserve Bank of India zei dat cryptocurrencies net Ponzi schema’s waren en dat ze moesten worden verboden omdat ze geen intrinsieke waarde hadden. De centrale bank is ook van plan om in de loop van het volgende fiscale jaar een digitale valuta van de centrale bank (CBDC) te lanceren.

Het bericht India geeft richtlijnen voor cryptocurrency advertenties verscheen voor het eerst op Invezz.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


*