Crypto-Prijzen.nl

Google werkt zijn beleid voor financiële producten en services bij

Google werkt zijn beleid voor financiële producten en services bij

Google is weer begonnen met het weergeven van Bitcoin advertenties na de implementatie van zijn nieuwe beleid inzake financiële producten en diensten op 3 augustus. Een rapport onthulde dit nieuws eerder vandaag, en merkte op dat deze ontwikkeling cryptobedrijven in staat stelt om hun producten en diensten aan Amerikaanse burgers te adverteren via de zoekmachine en de websites die het ondersteunt. De bedrijven moeten echter aan de gestelde eisen voldoen voordat ze kunnen profiteren van de voordelen van adverteren via Google.

Volgens het rapport hebben deze veranderingen ervoor gezorgd dat Coinbase naar de top van de zoekresultaten is gestegen wanneer Amerikaanse burgers vragen stellen over Bitcoin (BTC/USD). Hoewel dit beleid misschien niet zo’n grote impact heeft op de advertentie-inkomsten van Alphabet, het moederbedrijf van Google, dat jaarlijks meer dan $ 147 miljard bedraagt, zou het mogelijk de massale acceptatie van cryptocurrencies kunnen bevorderen.

Hoewel Google bedrijven toestaat cryptobeurzen en wallets te promoten, ondersteunt het geen advertenties voor ICO’s en DeFi-handelsprotocollen. Bovendien verbiedt Google reclame voor het kopen, verkopen of verhandelen van cryptocurrency. Daarnaast heeft Google de goedkeuring van crypto door beroemdheden verboden, in de hoop de problemen die voortkomen uit valse vermeldingen van beroemdheden te verminderen.

Het bijgewerkte beleid van Google verbiedt crypto adverteerders ook om hun advertenties te linken aan websites die cryptohandel, crypto investeringsadvies, aggregators of gelieerde sites hosten die gerelateerde content of brokersrecensies bevatten.

Vereisten voor crypto adverteerders

Het bijgewerkte beleid voor financiële producten en services van Google vereist dat elk bedrijf dat via de Google zoekmachine reclame wil maken voor een wallet of beurs, naar behoren is geregistreerd bij FinCEN als een geldservicebedrijf. Bovendien heeft de technologiegigant de bedrijven nodig om zich bij ten minste één staat als geldzender te registreren. Als deze optie niet haalbaar is, accepteert Google ook bedrijven die zijn geregistreerd bij een federale of staatsbank.

Bovendien moeten de bedrijven aan alle wettelijke vereisten voldoen. Deze omvatten alle lokale wettelijke vereisten op staats- en juridisch niveau. Ten slotte moeten bedrijven die van plan zijn hun cryptoproducten of -services via Google te promoten, ervoor zorgen dat hun advertenties en bestemmingspagina’s voldoen aan alle Google Ads beleidsregels.

Het nieuwe beleid vervangt de reeks regels die Google in september 2018 heeft ingesteld. Vóór september 2018 had Google crypto advertenties helemaal verboden, in de voetsporen van social media gigant Facebook. Hoewel zowel Facebook als Google sindsdien zijn teruggekomen op hun beslissing om crypto advertenties te verbieden, begon TikTok de afgelopen maand de sector te bestraffen door aan te kondigen dat alle crypto content op het platform verboden is.

The post Google werkt zijn beleid voor financiële producten en services bij appeared first on Invezz.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*