Crypto-Prijzen.nl

Experts dringen er bij sportteams op aan om op rode vlaggen te letten bij het adopteren van crypto

Experts dringen er bij sportteams op aan om op rode vlaggen te letten bij het adopteren van crypto

De sportindustrie heeft actief sponsorovereenkomsten gesmeed met de cryptoverse om nieuwe inkomstenstromen te creëren. Hoewel deze partnerschappen geweldig zijn uitgepakt voor verschillende gerenommeerde teams, hebben anderen niet hetzelfde geluk gehad. Voorbeelden van clubs die ruzie hebben gehad met hun cryptopartners zijn FC Barcelona en Manchester City.

FC Barcelona kwam op de eerste plaats na het beëindigen van de samenwerking met NFT marktplaats Ownix, na de arrestatie van Moshe Hogeg, een Israëlische crypto ondernemer die als een van de adviseurs van het bedrijf diende. Hoewel Ownix afstand nam van Hogeg en beweerde geen organische banden met hem te hebben, had de Spaanse voetbalclub daar niets van.

Manchester City kwam aan de beurt na het opschorten van de overeenkomst met 3Key, het gedecentraliseerde financiële (DeFi) bedrijf na vragen over het gebrek aan informatie over het bedrijf. De deal eindigde een week nadat de twee partijen de handen in elkaar sloegen, waarbij 3Key de officiële regionale partner van Manchester City werd.

Timothy Mangnall, de oprichter van NFT bureau Capital Block, schreef deze mislukte deals toe aan de sportindustrie die graag mee wilde doen aan de NFT hype. Hoewel het omarmen van de ontluikende sector een progressieve stap is, gelooft hij dat de meeste teams of clubs vergeten om due diligence uit te voeren op bedrijven voordat ze commerciële langetermijn overeenkomsten sluiten.

Partners kiezen die het meeste geld op tafel brengen

Volgens Mangnall hebben verschillende NFT marktplaatsen Barca benaderd voordat de club uiteindelijk voor Ownix koos. Mangnall, die zich richt op het helpen van de sportwereld om crypto en NFT’s te begrijpen, wees erop dat de club meerdere kanshebbers afwees met een ijzersterk trackrecord in de digitale verzamelobjecten.

Het delen van wat hij denkt dat Barcelona misschien heeft getipt om samen te werken met Ownix, zei Mangnall:

Dit laat me zien dat Barcelona alleen naar het geld op tafel keek in plaats van te doen wat ze zouden doen voor elke andere sponsorovereenkomst, wat een behoorlijke due diligence is.

Hij merkte verder op dat de NFT ruimte wijdverbreid is met kleine NFT bedrijven die bereid zijn tien keer meer te bieden dan toonaangevende beurzen om grote deals met sportclubs te sluiten. Volgens hem zijn massale aanbiedingen van dergelijke bedrijven rode vlaggen die geen enkele club mag negeren.

Mangnall stelde voor dat teams hun beoordelingsproces versterken en dergelijke bedrijven en hun eigenaren nauwkeurig onderzoeken om ervoor te zorgen dat alles klopt. Ahmet Usta, de co-auteur van Blockchain 101, weerspiegelde de gevoelens van Mangnall en zei:

Clubs streven er natuurlijk naar om als early adopters een hoog rendement te halen uit fantokens en NFT’s. Ze moeten zich echter richten op het toevoegen van waarde met innovatie en solide bedrijfsmodellen aan hun token- en NFT aanbod.

The post Experts dringen er bij sportteams op aan om op rode vlaggen te letten bij het adopteren van crypto appeared first on Invezz.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


*