Crypto-Prijzen.nl

Coinbase Super Bowl advertentie geprezen als een groot succes

Coinbase Super Bowl advertentie geprezen als een groot succes

De investering van $ 13 miljoen van Coinbase in een Super Bowl advertentie was het zeker waard. Na de advertentie ontvingen de Coinbase site en app overweldigend verkeer dat een korte storing veroorzaakte.

De grootste beurs in de VS sloot zich aan bij andere concurrenten zoals FTX en Crypto.com om hun platforms tijdens de Super Bowl te promoten. De Super Bowl is het meest bekeken sportevenement in de VS, met een geschat publiek van meer dan 90 miljoen mensen.

Simpele advertentie van Coinbase loont

Het marketingteam van Coinbase koos voor een eenvoudige strategie die zeker zijn vruchten heeft afgeworpen. De centrale plaatste een QR-code die van de ene hoek van het televisiescherm naar de andere ging. De advertentie duurde ongeveer 60 seconden.

Na deze advertentie pakten veel mensen die naar dit Super Bowl evenement keken hun telefoon om de code te scannen. Toen iemand de code scande, werden ze doorverwezen naar de Coinbase promotiewebsite, waar de beurs aankondigde dat nieuwe gebruikers die zich hadden aangemeld, $ 15 aan Bitcoin zouden ontvangen.

Gebruikers die deze aanbieding willen claimen, hebben tot 15 februari de tijd om de gratis cryptovaluta ter waarde van $ 15 in te wisselen. Een paar minuten nadat de advertentie was uitgezonden, meldden berichten op sociale media dat de Coinbase website was gecrasht vanwege de toestroom van veel klanten op het platform.

Coinbase heeft sindsdien verklaard dat de website volledig is hersteld. De Chief Product Officer bij Coinbase, Surojit Chatterjee, zei dat de beurs “meer verkeer had geregistreerd dan we ooit hebben gezien”.

De storing op Coinbase servers op zondag kwam slechts twee dagen nadat het bedrijf door een white hat hacker was gewaarschuwd voor een kwetsbaarheid in zijn handelsinfrastructuur. Coinbase stopte met handelen op zijn nieuw gelanceerde Advanced Trading platform na deze waarschuwing.

Crypto bedrijven investeren in Super Bowl advertenties

Cryptocurrency bedrijven hebben zich gehaast om te investeren in cryptocurrency advertenties. Naast Coinbase zijn FTX en Crypto.com de anderen die ook advertentieruimte hebben beveiligd tijdens dit sportevenement. De hier geplaatste advertenties promootten cryptobeurzen, non-fungible tokens (NFT’s) en andere gerelateerde producten.

Meta, voorheen Facebook, kopieerde Coinbase’s marketingstijl van de QR-code en plaatste een stuiterende QR code op zijn Twitter account, wat leidde tot zijn VR afterparty geleid door Foo Fighters.

La notizia Coinbase Super Bowl advertentie geprezen als een groot succes era stato segnalata su Invezz.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


*