Crypto-Prijzen.nl

CEO van YouTube zegt dat de site wil profiteren van Web3

CEO van YouTube zegt dat de site wil profiteren van Web3

YouTube is op zoek naar manieren om videomakers te helpen profiteren van nieuwe technologieën zoals non-fungible tokens (NFT’s). Susan Wojcicki, de CEO van de site, maakte dit nieuws op 26 januari bekend in haar jaarlijkse brief, waarin de prioriteiten van het bedrijf werden uiteengezet.

In haar brief beweerde Wojcicki dat de populaire videosite van plan is te gaan ploeteren in sectoren die de laatste tijd gehyped zijn. In de jaarlijkse brief schreef Wojcicki:

Het afgelopen jaar hebben in de wereld van crypto, non-fungible tokens (NFT’s) en zelfs gedecentraliseerde autonome organisaties (DAO’s) een voorheen onvoorstelbare kans naar voren gehaald om de band tussen makers en hun fans te laten groeien.

Ze voegde eraan toe dat YouTube ernaar streeft het YouTube ecosysteem uit te breiden om videomakers te helpen profiteren van opkomende technologieën, waaronder NFT’s. Volgens haar helpen deze verbeteringen de ervaringen van videomakers en fans op YouTube te versterken en te verbeteren. Ze voegde eraan toe dat YouTube inspiratie heeft opgedaan bij alles wat er op Web3 gebeurt.

De toekomst omarmen

Met deze ambities wordt YouTube het nieuwste social media platform om zijn Web3 ambities aan te kondigen terwijl het de digitale economie probeert te omarmen. Hoewel het bedrijf alleen NFT’s heeft genoemd, lijkt het zijn gebruikers te vertellen dat er nieuwe manieren zijn om geld te verdienen naarmate er nieuwe modellen verschijnen.

Dit nieuws komt nadat YouTube advertenties $ 7,21 miljard genereerden, een stijging van 43% ten opzichte van $ 5,40 miljard een jaar geleden. Deze groei kwam overeen met de totale omzetgroei van Google. Het bedrijf zal de komende week zijn winstoproep over het vierde kwartaal publiceren.

Naast het omarmen van Web3, wil YouTube ook dieper in podcasting duiken. Door dit te doen, wil het bedrijf een andere manier bieden voor distributie en promotie. Wojcicki beweerde dat YouTube een integraal onderdeel wil worden van de scheppende economie naarmate het gebruik van podcasts groeit.

Terwijl Google zich concentreerde op zijn inspanningen om te concurreren met TikTok bij het hosten van korte virale video’s, lanceerde YouTube een rivaliserend product genaamd Shorts, dat sinds de lancering in 2020 vijf biljoen keer is bekeken. Google gaf de laatste update over Shorts in juli 2021, toen CEO Sundar Pichai zei dat Shorts dagelijks 15 miljard views kreeg.

Bovendien bevindt YouTube zich in de beginfase van het testen hoe winkelen in Shorts kan worden geïntegreerd. Daartoe wil het bedrijf meer personeel in dienst nemen om makers meer specifieke informatie te bieden over privacyschendingen.

Wojcicki sloot af door te zeggen:

We voldoen momenteel aan de regelgeving in landen over de hele wereld. Maar we maken ons ook zorgen over nieuwe regelgeving die onbedoelde gevolgen kan hebben voor de gemeenschap van makers, met name rond de regulering van juridische spraak.

La notizia CEO van YouTube zegt dat de site wil profiteren van Web3 era stato segnalata su Invezz.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*