Crypto-Prijzen.nl

Castello Coin: een revolutie in de manier waarop we in kunst investeren

Castello Coin: een revolutie in de manier waarop we in kunst investeren

Invezz sprak met Sven Wenzel, oprichter en CMO van Castello Coin. Castello Coin is een project dat tot doel heeft de manier waarop we in kunst investeren te veranderen. Castello wordt het eerste project in zijn soort en biedt fysiek artwork, een unieke positie in de cryptowereld en de traditionele wereld.

NFT’s hebben het afgelopen jaar een massale toename van de reguliere aanpassing gezien. Hoe heeft u dit vanuit Castello’s perspectief gezien?

Tijdens de pre-sale fase voelden we hier niet veel van, omdat de NFT’s een subsectie zijn binnen het Castello Coin ecosysteem. De NFT markt is nog vrij jong. De meeste beleggers hebben geïnvesteerd met de opwinding om de klassieke wereld naar de virtuele wereld te overbruggen. We kennen de kunstmarkt heel goed en kennen de uitdagingen voor kunstverzamelaars. Wat ons betreft staat de kunstmarkt voor een tweede renaissance, aangezien het een van de laatste gebieden is die digitaal gaat.

We kunnen echter niet voorbijgaan aan de tractie die de kunstwereld met betrekking tot NFT’s tot nu toe heeft gewonnen. NFT transacties ter waarde van miljarden dollars worden dagelijks afgehandeld, waarbij verschillende marktplaatsen en veilinghuizen profiteren van deze enorme stijging. De visie van Castello Coin is om het betalingsmodel voor de zeer gewaardeerde kunstwerken te ondersteunen, met name de fysieke kunstwerken die worden getokeniseerd om de nieuwe technologie te benutten.

Er is nog steeds een behoorlijke hoeveelheid scepsis en kritiek op NFT’s. Wat zijn de belangrijkste redenen hiervoor, en hoe kunnen deze in de toekomst worden overwonnen op weg naar massale adaptatie?

Elke jonge markt moet opruimen en zichzelf vinden in termen van kwaliteit. Voor de toekomst is het belangrijk dat er een bepaalde kwaliteitsnorm is. Voor ons is het belangrijkste probleem de veiligheid. Veel beleggers zijn zich er niet van bewust dat grotere bronbestanden niet op de blockchain worden opgeslagen. Ook de NFT sector zal in de toekomst gaan over veel transparantie en vertrouwen. Dat is de belangrijkste waarde van het Castello project.

Bovendien worden NFT’s door velen gezien als een technologische of innovatiezeepbel die gedoemd is om op de lange termijn te barsten. Hoewel deze critici het innovatieve potentieel van deze technologie niet zien, concentreren ze zich op het enorme bedrag dat wordt betaald voor enkele van de meest iconische collecties in de ruimte, zoals Bored Ape Yacht Club (BAYC), CryptoKitties en Beeple’s kunst. Afgezien van deze waardering, werd het Castello Coin project opgericht met het idee dat alle creatieve werken duur zijn en na verloop van tijd wordt de scepsis die veel critici vertroebelt, gefactureerd om te verdwijnen.

Welke regelgevende aspecten staan massale adaptatie in de weg? Zowel lokaal als op wereldschaal. Hoe zit het met belangrijke gebeurtenissen die van invloed zijn op de verdere opkomst van deze activaklasse?

De NFT ruimte is nog in ontwikkeling en staat nog in de kinderschoenen, en veel overheden zijn relatief gezien niet enthousiast om deze ruimte te reguleren. Door het gebrek aan regelgeving beginnen eigendomsrechten de overhand te krijgen in de digitale kunst en NFT ruimte, en dit kan van invloed zijn op de wereldwijde acceptatie.

De belangrijkste gebeurtenissen zijn echter dat beleggers een hoog niveau van bescherming genieten en ook zekerheid hebben met betrekking tot hun beleggingsvermogen. De ontwikkeling van moderne serverstructuren met gedecentraliseerde opslag zal een boost geven aan de NFT markt, omdat hierdoor 100% van de beveiliging op een gedecentraliseerde manier naar de blockchain wordt verplaatst.

U vermeldt dat enkele gerenommeerde kunstenaars bij het project betrokken zijn, waaronder Niclas Castello. Welke andere opmerkelijke artiesten zijn erbij betrokken en hoe worden ze samengesteld?

De eerste kunstenaar is Niclas Castello. We zijn al in gesprek met jonge talentvolle artiesten. Op dit moment delen we geen andere artiesten. We hebben een zeer groot netwerk op het gebied van kunst en zullen daar in de toekomst gebruik van maken.

Waarin verschilt Castello van andere NFT platforms?

Castello is op dit moment geen NFT platform. Onze belangrijkste taak zal zijn om jonge getalenteerde kunstenaars te promoten en via ons netwerk bekend te maken en nieuwe kunst te laten ontstaan. De marketingkanalen zullen verschillende NFT platforms zijn. Wat dit betekent is dat we onszelf positioneren als het centrum voor tal van legacy handelsplatforms in het ecosysteem. Naarmate de kunstwereld zich uitbreidt met meer reguliere gebruikers aan boord, zullen de huidige marktplaatsen beseffen dat ze het soort ondersteuningssysteem of technologie nodig hebben dat Castello te bieden heeft.

Wie is uw belangrijkste publiek?

Onze belangrijkste doelgroep zijn kunstliefhebbers en cryptoliefhebbers, van jong tot oud.

Enige controverse rond NFT’s draait om hun ecologische voetafdruk, aangezien veel platforms op het Ethereum netwerk functioneren. Wat doet Castello om de offset te minimaliseren?

We hebben het Polygon Protocol opgenomen in onze Castello Coin (Polygon Bridge). De Castello Coin investeerders kunnen de munten nu al op een zeer hulpbronnenbesparende en efficiënte manier via Polygon verzenden. Onze toekomstige toepassingen zullen altijd een deel investeren in klimaatcertificaten. Bovendien zijn we altijd op zoek om toekomstige NFT handel en NFT mining op de meest hulpbronnenefficiënte manier te implementeren.

Wat denkt u dat NFT’s op korte en lange termijn in petto heeft?

Ik denk dat NFT’s bijvoorbeeld de kunst van vandaag voor de eeuwigheid kunnen bewaren. (Beveilig scans van bekende kunstwerken op de blockchain) en maak via democratie nieuwe kunst zichtbaar buiten monopoliestructuren. In de toekomst zullen meer getalenteerde artiesten te zien zijn. Vergelijkbaar met hoe muzikanten bekendheid hebben weten te verwerven via YouTube.

Ik ben ook van mening dat er een aantal innovatieve use-cases op de NFT technologie zullen ontstaan, aangezien veel wegen die gegevensauthenticatie vereisen, het kosteneffectief zullen vinden om NFT’s op te nemen. Het volstaat te zeggen dat wat momenteel in de NFT ruimte wordt gevisualiseerd, klaar is om het topje van de ijsberg te zijn wanneer deze technologie in de schijnwerpers komt te staan.

Welke tips zou u geven aan iedereen die aan de slag wil met NFT’s; wat zijn enkele belangrijke dingen om te weten, tips en trucs en welke fouten heeft u in het verleden gemaakt waar nieuwkomers van kunnen leren?

Ik geef iedere beginner de tip om een NFT te kopen, die nog niet zo duur is. Hiermee doet u uw eerste ervaringen op en weet u hoe het proces werkt. Over het algemeen eist elke markt om er winst mee te behalen.

Voor de artiesten die de NFT technologie willen toepassen en de kansen daarin willen benutten, is mijn advies dat ze origineel blijven. Ik heb altijd geloofd dat goede kunstwerken altijd voor zichzelf spreken en gewaardeerd zullen worden, ongeacht het obstakel. Als gevolg hiervan is het relevant voor artiesten om zich met een doel in de NFT ruimte te wagen en niet alleen door de trein te volgen.

Al met al raad ik elke belegger aan om aandacht te besteden aan betrouwbare en gerenommeerde bronnen. NFT’s kunnen alleen interessant worden en blijven als er een community achter staat. Deze community moet permanent worden onderhouden en ondersteund.

Het bericht Castello Coin: een revolutie in de manier waarop we in kunst investeren verscheen voor het eerst op Invezz.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


*